loading...
راهنمای سفر به اروپا
سفری دیگر بازدید : 17 شنبه 27 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

ویزای یونان

یونان یکی از کهن ترین کشورهای جهان در شرق اروپا و البته یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است. متقاضیان ایرانی با ویزای یونان می توانند به مدت مشخصی و به صورت قانونی به تمام کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند. با توجه به شرایط سفارت و جامعه جهانی اخذ ویزای شینگن نیازمند مدارک مشخصی از جمله مدارک مالی، شغلی و ملکی است.

اگر می خواهید به یونان سفر کنید و در حال برنامه ریزی هستید، برای مقدمات سفر و آشنایی با تمام مراحل اخذ ویزای شینگن یونان و انواع دیگر ویزا اعم از ویزای تحصیلی و البته شرایط اعتراض به ریجکتی ویزای یونان در ادامه با ما و تیم یوروپ تورز همراه باشید.

ویزای یونان

آشنایی با ویزای یونان

اولین گام برای اخذ ویزای یونان، رزرو وقت سفارت است. شما برای انواع ویزاهای درخواستی چه کوتاه مدت و چه بلند مدت باید حتما و حتما وقت سفارت خود را از قبل تعیین کنید. همانطوری که به احتمال زیاد می دانید از سال ۲۰۱۸ ویزاهای کوتاه مدت یونان (زیر ۹۰ روز) از طریق شرکت کارگزاری انجام می شود. بهتر است بدانید که  کارگزاری هیچ نقشی در صدور ویزا نداشته و تنها به عنوان واسطه مدارک را به سفارت منتقل می کند.

برای ویزای توریستی یونان و یا ویزای تجاری یونان اگر مدت زمان سفر شما کمتر از ۹۰ روز است، ابتدا با درخواست وقت کنید. به این منظور، باید اطلاعات شخصی یعنی نام و نام خانوادگی،شماره پاسپورت و تاریخ انقضا، ملیت و جنسیت، تاریخ تولد، شماره تلفن، تاریخ سفر، روز مناسب برای مصاحبه و نوع ویزای درخواستی (اعم از توریستی یا تجاری) را ارسال کنید.

توجه کنید که اطلاعات روز مصاحبه همراه با چک لیست مدارک از همین طریق برای شما فرستاده می شود، پس حتما اطلاعات معتبری را داده و به صورت مکرر آن را چک کنید تا روز وقت سفارت را از دست ندهید.

ویزای یونان

مدارک ویزای یونان

برای اخذ ویزای کوتاه مدت یونان متقاضی ابتدا باید مدارک خود را همراه با فرم درخواست ویزای شینگن تحویل کارگزاری ( وی اف اس) دهد.

هرگونه نقص در پرونده درخواست ویزا یا مدارک ارائه شده می تواند موجب ریجکتی درخواست ویزای یونان شود.

همچنین تمامی ترجمه ها باید دارای تائیدیه و مهر دادگستری و وزارت امور خارجه باشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای یونان به شرح زیر باید به سفارت ارائه شود:

  • شناسنامه و پاسپورت همراه با کپی تمام ویزاهای قبلی (در صورت موجود بودن)
  • فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزای یونان 
  • عکس مطابق با استانداردهای سفارت
  • گواهی اشتغال به کار برای کارمندان، گواهی تاسیس شرکت یا جواز کسب برای کارفرما، گواهی بازنشستگی برای بازنشستگان یا هرگونه گواهی کاری دیگر اعم از کارت های نظام مهندسی، نظام پزشکی و ….
  • بیمه مسافرتی مطابق با روزهای سفر و معتبر در تمام کشورهای شینگن
  • سند ملکی
  • تمکن مالی و گردش حساب ۶ ماهه اخیر
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل یا اجاره نامه خانه یا هرگونه محل اقامت
IFrame

تمامی مدارک باید حتما و حتما توسط متقاضی در روز مراجعه و سر ساعت مقرر تحویل داده شود.

اگر می خواهید وقت خود را جا به جا و یا کنسل کنید بهتر است تا دو هفته پیش از روز مصاحبه اطلاعات تغییر یا کنسل کردن وقت را برای ما ارسال کنید. در غیر این صورت شاید وقت خود را از دست بدهید و اگر حجم درخواست ها زیاد باشد در زمان مقرر وقت مجدد را نتوانید بگیرید. 

ویزای یونان

هزینه ویزای یونان

هزینه سفارت یونان برای ویزای شینگن یونان (کمتر از ۹۰ روز) مبلغ ۶۰ یورو است که باید در روز مراجعه، پرداخت شود.

همچنین شما می توانید مبلغ ۲۷ یورو برای خدمات را که شامل پیک و ارسال پیامک و …. را نیز در روز مراجعه پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که برای کودکان زیر ۱۲ سال هیچ هزینه ای پرداخت نخواهد شد.

در نظر داشته باشید که پرداخت هزینه ها باید حتما با واحد پول یورو باشد و قابل تبدیل نیست. پس از قبل برای تهیه ارز مورد نیاز اقدام نمایید.

ویزای یونان

ویزای یونان از نوع کوتاه مدت

یونان به عنوان یکی از کشورهای حوزه شینگن انواع مختلف ویزای یونان را برای متقاضیان صادر می کند.

ویزاهای کوتاه مدت یونان که با نام ویزای شینگن شناخته می شود برای مدت کمتر از ۹۰ روز صادر می شود که پیشتر مدارک ضروری آن را برای شما توضیح دادیم.

اما این ویزای معتبر با چه اهدافی صادر می شود؟

با توجه به قدمت یونان، این کشور یکی از قطب های گردشگری شرق اروپا است. در نتیجه بیشترین نوع ویزایی که توسط سفارت صادر می شود، ویزای توریستی یونان است.

شما می توانید برای گردش در یونان زیبا به صورت انفرادی و یا از طریق آژانس ما و برای سفر گروهی درخواست ویزای توریستی کنید.

ویزای یونان

ویزای یونان از نوع تجاری

همچنین شما می توانید با هدف تجاری نیز به یونان سفر کنید. ویزای یونان با هدف بیزینس برای شرکت در نمایشگاه، کنفرانس، دیدار همکاران یونانی در شرکت های بین المللی، عقد قرارداد برای صادرات و واردات و ثبت شرکت صادر می شود.

به این منظور شما علاوه بر مدارک ذکر شده باید حتما و حتما دعوتنامه نیز داشته باشید. این دعوتنامه باید معتبر و رسمی باشد. این دعوتنامه باید نام و نام خانوادگی دعوت کننده، محل کار وی، شماره تلفن و ایمیل معتبر را داشته باشد تا سفارت بتواند در صورت نیاز با او تماس بگیرد.

ویزای یونان

ویزای یونان از نوع الحاق به خانواده

ویزای الحاق به خانواده نیز زمانی صادر می شود که یکی از اعضای خانواده شما ساکن قانونی یونان باشد.

به این ترتیب و با ارائه دعوتنامه شما می توانید برای دیدن خانواده به مدت کمتر از ۹۰ روز به یونان سفر کنید.

در نظر داشته باشید که برای این مهم باید پاسپورت یا کارت اقامت دعوت کننده ضمیمه پرونده شود. بر مبنای قوانین نیز پناهندگان نمی توانند دعوتنامه صادر کنند. تحت نام ویزای الحاق به خانواده شما می توانید برای دیدار دوستان نیز اقدام کرده و با دعوتنامه معتبر به یونان سفر کنید.

آخرین نوع ویزای کوتاه مدت یونان نیز برای شرکت در ایونت های فرهنگی، برنامه ها و مسابقات ورزشی صادر می شود.

لازم به ذکر است که ویزای کوتاه مدت یا تایپ C در سه نوع سینگل (یک بار ورود)، دبل (دوبار ورود) و مولتی (چند بار ورود) برای متقاضیان صادر می شود.

در نتیجه شما در بازه زمانی مشخصی می توانید بر مبنای دفعات ورودی که سفارت مشخص کرده به یونان زیبا سفر کنید.

ویزای یونان

ویزای یونان از نوع بلند مدت

ویزای یونان تایپ D همان ویزایی است که با نام بلند مدت شناخته می شود.

ویزای بلند مدت همچون ویزای C در سه نوع سینگل (یک بار ورود)، دبل (دوبار ورود) و مولتی (چند بار ورود) صادر شده با این تفاوت که این بار شما می توانید تا مدت ۱۸۰ روز به صورت قانونی ساکن یونان باشید.

برای اخذ ویزای یونان تایپ D باید علاوه بر تمام مدارکی که پیشتر ذکر شد، متقاضی مدارک و گواهی دال بر ضرورت صدور ویزای بلند مدت نیز ارائه دهد.

از جمله این مدارک میتوان به دعوتنامه کاری، دعوتنامه خانوادگی، گواهی راه اندازی بیزینس و البته ویزای تحصیلی یونان اشاره کرد. با ارائه این دعوتنامه ها و گواهی ها سفارت مجاب می شود که شما باید بیش از سه ماه در یونان بمانید و ویزای مورد نظر برای شما صادر خواهد شد.

به صورت کلی شما در درخواست اول نمی توانید ویزای مولتی بگیرید و بهتر است بعد از چندین ویزای سینگل برای ویزای مولتی یونان درخواست دهید. در غیر این صورت به احتمال زیاد درخواست شما رد خواهد شد.

ویزای یونان

ویزای یونان برای تحصیل

اگر می خواهید برای تحصیل به یونان سفر کنید، ویزای صادر شده برای شما در تایپ ویزای D خواهد بود.

برای تحصیل در مقطع دبیرستان، دانشگاه و تحصیلات تکمیلی بعد از گرفتن پذیرش رسمی شما می توانید برای ویزای یونان درخواست دهید. به این ترتیب برای شما به عنوان محصل اقامت یونان صادر خواهد شد.

محصلان خارج از اتحادیه اروپا با ویزای تحصیلی یونان می توانند بدون محدودیت به کشورهای شینگن سفر کنند و بعد از پایان تحصیل برای اقامت یونان درخواست دهند.

البته صدور کارت اقامت تنها منوط به گذراندن دوره های تحصیلی نیست و متقاضی طی این مدت باید مالیات پرداخت کرده و در سوابقش قانون شکنی ذکر نشده باشد.

ویزای یونان

ویزای یوانان و مدارک ویزای تحصیلی

برای ویزای تحصیلی یونان، علاوه بر تمامی مدارکی که پیشتر ذکر شد، محصل باید مدارکی را که در ذیل آمده است به سفارت تحویل دهد.

  • تکمیل و امضای فرم Uniform Visa
  • پاسپورت و مدارک شناسایی
  • نامه رسمی پذیرش در مرکز آموزشی
  • برنامه درسی از روز نخست تحصیل تا روز فارغ التحصیلی
  • تاییدیه پروموتر مرکز آموزشی که نشان دهد محصل تا چه روزی در یونان تحصیل خواهد کرد
  • بیمه سفر برای تمام روزهای اقامت و معتبر در تمام کشورهای اتحادیه اروپا. این بیمه باید شامل هزینه های درمانی و دارویی شود
  • نامه اسکولارشیپ و در غیر این صورت گواهی تمکن مالی برای تحصیل و معیشت. این تمکن باید هزینه حداقل ۴۰۰ یورو در ماه را پوشش دهد
ویزای یونان

ویزای یونان و شرایط صدور ویزای تحصیلی یونان

در ابتدا لازم به ذکر است که هزینه ویزای تحصیلی یونان مبلغ ۹۰ یورو است که باید توسط خود فرد در روز مراجعه به سفارت پرداخت شود.

همچنین علاوه بر مدارکی چون پذیرش یا تمکن سفارت می تواند مدارک بیشتری را از محصل درخواست کند.

محصلان زیر سن قانونی حتما باید نامه امضا شده از سوی والدین را مبنی بر رضایت کتبی نیز همراه با پذیرش محل تحصیل به سفارت ارائه دهند.

به این ترتیب سفارت یونان پیش از صدور ویزا می تواند مدرک زبان یونانی، عدم سو پیشینه، وضعیت پزشکی و گواهی سلامت عمومی را تحت قانون ۴۲۵۱ مصوبه سال ۲۰۰۴ از متقاضی بخواهد.

ویزای یونان

ویزای یونان و اطلاعاتی در خصوص کورس های تحصیلی

برای کارگاه ها، ورکشاپ ها و کورس های مختلف نیز متقاضیان می توانند درخواست ویزای یونان دهند با این تفاوت که باید حتما از قبل هزینه این دوره ها را پرداخت کرده و نامه رسمی آن را به سفارت تحویل دهند.

در این شرایط تمامی دانشجویان، مدرسان، اساتید دانشگاه، محققان و دانشجویان دکتری نیازمند فرصت مطالعاتی می توانند برای ثبت نام کورس های مختلف اقدام کنند. بعد از پرداخت هزینه ثبت نامه، نامه ای برای شما صادر می شود که هدف شما از این سفر علمی را شرح داده است. در این مرحله و در صورت تمکن مالی مناسب می توانید برای ویزای یونان درخواست دهید.

در نظر داشته باشید سفر علمی شما بر مبنای قانون  761/EC مصوبه سال ۲۰۰۵ پارلمان اروپا کاملا رسمی و قانونی و البته معتبر محسوب می شود.

ویزای یونان

ریجکتی ویزای یونان

سفارت یونان بر مبنای اصول و شرایط داخلی و البته قوانین بین المللی برخی از درخواست های ویزای یونان را رد می کند که به ریجکتی ویزای یونان معروف است.

در نظر داشته باشید که در مسیر اخذ ویزای شینگن ریجکتی ویزا محتمل است. در صورت دریافت نامه ریجکتی امید خود را از دست ندهید، زیرا بر مبنای قوانین شما می توانید اعتراض کرده و مدارک جدیدی ارائه دهید.

اما به صورت کلی اگر مدارک شما کامل باشد، درصد ریجکتی ویزای یونان به شدت کاهش می یابد.

بر همین مبنا دلایلی چون مشخص نبودن برنامه سفر، عدم تمکن مالی و یا نواقص موجود در مدارک ارائه شده، مشخص نبودن محل اقامت موجب ریجکتی ویزا خواهد شد که طی یک نامه و در ۹ بند مجزا به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

ویزای یونان

ویزای یونان و دلایل ریجکتی

در یک دسته بندی مرتب میتوان دلایل ریجکتی ویزای یونان را در ۹ بند مجزا بر مبنای دلایل زیر عنوان کرد:

– ارائه پاسپورت جعلی

-عدم اطمینان سفارت از بازگشت متقاضی به کشور (بند ۹)

– ارائه مدارک جعلی یا اطلاعات نادرست

-هشدار سیستم SIS اتحادیه اروپا و جلوگیری از ورود متقاضی به حوزه شینگن زیرا می تواند تهدیدی علیه امنیت و سلامت عمومی جامعه باشد (بند ۶)

– درخواست از کشوری که در لیست ممنوع ورود به یونان قرار دارد

-تمکن مالی نامناسب (بند ۳)

-مشخص نبودن محل اقامت (بند ۲ و ۸)

-دیگر دلایلی که توسط سفارت مشخص خواهد شد

رفع ریجکتی ویزای یونان

قدم اول در رفع ریجکتی ویزای یونان، دریافت نامه و مطلع شدن از دلایل رد درخواست است. اگر مدارک شما ناقص بوده و سفارت از شما تکمیل مدارک خواسته است بدون درنگ و در اولین فرصت ممکن برای تکمیل مدارک خود اقدام کنید.

بهتر است پیش از هر اقدام مجددی با کارشناسان ویزا مشورت کنید. تیم تخصصی یوروپ تورز با سالها تجربه در این زمینه به شما مشاوره می دهد تا با خیال راحت بتوانید به ریجکتی ویزای یونان اعتراض کنید.

به این ترتیب اگر نقص مدارک دارید یا متوجه منظور آفیسر نمی شوید  می توانید از یوروپ تورز کمک بگیرید. در این مرحله شما با کمک مشاوران امور ویزا نواقص پرونده را رفع می کنید و با افزودن مدارک جدید برای رفع ریجکتی ویزا اقدام می کنید.

در نظر داشته باشید بعد از دریافت نامه، برای اعتراض به مدت محدودی وقت دارید که دقیقا به شما اعلام خواهد شد. در این مرحله علاوه بر ارائه اسناد جدید باید نامه اعتراض نیز بنویسید که نگارش آن بسیار مهم است. پیش از نگارش نامه، مشاوره با کارشناس ویزا را فراموش نکنید.

مدارک لازم اعتراض ویزای یونان

پیش از نگارش نامه حتما دلایل ریجکتی را به خاطر بسپارید و بر مبنای بندهایی که درخواست ویزا رد شده نامه خود را بنویسید. حتما مشخصات کامل و کپی صفحه اول پاسپورت را همراه داشته باشید. نامه را به یونانی و یا انگلیسی بنویسید. در انتها نیز مدارک تکمیلی را تا مهلت مقرر تحویل دهید.

  پس از اعتراض به ریجکتی ویزا بین ۱ تا ۳ ماه باید صبر کنید تا اعتراض شما بررسی شود. فراموش نکنید که ممکن است باز هم با رد درخواست مواجه شوید، بر همین مبنا به شما پیشنهاد می کنیم بدون مشاوره کارشناسان یوروپ تورز و وکلای مهاجرت، مجدد درخواست ندهید.

ویزای یونان

ویزای یونان و مشاوره و راهنمایی های تیم ما

تیم یوروپ تورز با سالها تجربه شما را در زمینه اخذ ویزای یونان و دیگر کشورهای حوزه شینگن یاری خواهد داد. با توجه به شرایط جامعه جهانی و سخت گیری های کشورهای اتحادیه اروپا در صدور ویزا بهتر است حتما پیش از هرگونه درخواست با دقت پرونده خود را با کمک کارشناسان تنظیم کنید.

نامه هدف از سفر را با دقت کامل بنویسید و حتما بین ۴ تا ۶ هفته پیش از تاریخ سفر برای رزرو وقت سفارت و ارائه مدارک اقدام کنید.

کارشناسان امور ویزا در تیم یوروپ تورز به دقت پرونده شما را بررسی می کنند و با تنظیم و چینش پرونده و تمامی مدارک شانس شما را برای صدور ویزا افزایش خواهند داد. به این ترتیب شما با توجه به شرایط روز می توانید با خیال راحت تری برای درخواست ویزا اقدام نمایید.

از سوی دیگر یونان با توجه به حضور پناهجویان کشورهای خاورمیانه شرایط خاصی دارد و برای سفری بدون دغدغه و حاشیه لازم است حتما در زمان مناسب برای سفر و ویزای یونان درخواست دهید و از یونان زیبا لذت ببرید.

ویزای یونان و مزایای اخذ آن

ویزای یونان با توجه به اینکه به عنوان ویزای یکی از کشورهای حوزه شینگن شناخته می شود، اعتبار زیادی دارد. اولین اعتبار این ویزا در این است که شما می توانید به تمامی کشورهای حوزه اتحادیه اروپا در همان مدت مشخص سفر کنید.

تنها بخاطر داشته باشید که چون ویزای شما توسط دولت یونان صادر شده در بدو ورود باید از مرزهای یونان وارد شوید.

اگر قصد اخذ اقامت کشورهای اروپا و یا ویزای دیگر کشورهای اروپایی را دارید، ویزای شینگن یونان در سابقه سفر شما امتیاز مثبتی دارد و موجب افزایش شانس شما می شود.

مورد سوم و مهم در مورد ویزای کانادا است. اگر می خواهید بعدها ویزای توریستی کانادا را گرفته و یا برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنید ویزای شینگن یکی از ضروریات است.

به این ترتیب با ویزای معتبر یونان پاسپورت شما آماده اخذ ویزای توریستی و یا اقامت کانادا است. در آخر هم باید گفت شما با این سفر می توانید از این کشور زیبا و سواحل جذابش لذت ببرید.

ویزای یونان

ویزای یونان و آدرس سفارت یونان در تهران

تهران، خیابان ولیعصر، بلوار اسفندیار، شماره ۴۳

ویزای یونان و آدرس شرکت VFS 

تهران، میدان هروی، خیابان موسوی (گلستان پنجم)، مرکز خرید هروی، طبقه ۴ مرکز اخذ هروی سنتر

ویزای یونان

در انتها باید گفت یونان به عنوان یکی از زیباترین و تاریخی ترین کشورهای جهان یکی از قطب های گردشگری اروپای شرقی است و به عنوان دروازه ورود به اروپا نیز شناخته می شود. همین مورد موجب شده ویزای یونان مورد توجه بسیاری از مهاجران و یا پناهجویان باشد.

شرایط خاص موجب شده که سفارت یونان برای صدور ویزا سخت گیری های ویژه ای داشته باشند و تمامی مدارک را به دقت بررسی کنند.

هرگونه نقص در پرونده و یا وارد کردن اطلاعات اشتباه می تواند موجب رد درخواست ویزای یونان شود. از سوی دیگر با توجه به حجم درخواست ها جواب های ویزا گاهی تا ۶۰ روز زمان نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است حتما پیش از درخواست زمان را در نظر گرفته و با فرصت کافی برای ویزا درخواست دهید.

در نگارش نامه ها و چینش مدارک پرونده بدون شک کمک و مشاوره کارشناسان امور ویزا ضروری است. به همین ترتیب یوروپ تورز با تجربه ای که دارد، این مهم را به خوبی انجام داده و شانس بالایی را جهت صدور ویزا برای مسافران خود خواهد داشت.

پس برای سفر آماده شوید و در زمان لازم با برنامه ریزی مناسب و ارائه مدارک یکی از بهترین سفرهای خود را تجربه کنید. سواحل بی نهایت دیدنی جزایر یونان، سایت های تاریخی با قدمت دو هزار سال، شهرهای زیبا و قدیمی و البته آتن دوست داشتنی منتظر شماست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 341
  • بازدید کلی : 977